Uganda obdržela bitevní vrtulníky Mi-28NE

21.06.2022

Ozbrojené síly Ugandy obdržely z Ruska bitevní vrtulníky Mil Mi-28NE vyrobené společností Rostvertol. Tři vrtulníky tohoto typu byly spatřeny na letecké základně Entemnbe při návštěvě ugandského prezidenta dne 15. června.

V tuto chvíli není jasné, kolik Mi-28NE Uganda získala a kdy byly dodány. Podle odhadů bylo objednáno celkem šest kusů vrtulníků. Uganda se stala po Iráku a Alžírsku třetím zahraničním zákazníkem Mi-28NE. Čtvrtým příjemcem by mohly být bangladéšské ozbrojené síly.

V současnosti ugandské ozbrojené síly provozují asi pět bitevních vrtulníků Mi-24. Východoafrická země nedávno zvýšila výdaje na obranu, aby dohnala svého souseda a regionálního rivala Keňu uprostřed nových závodů ve zbrojení v regionu.

Mi-28NE / Marina Lystseva
Mi-28NE / Marina Lystseva
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky